Aliens: Colonial Marines

Una nuova patch per Aliens: Colonial Marines

di • 21 marzo 2013 • NewsCommenti (0)721

Gearbox ha da poco rilasciato un nuovo aggiornamento che apporterà importanti migliorie ad Aliens: Colonial Marines, divenuto famoso ormai a causa dell’enorme quantità di bug che affliggono il gameplay e il comparto multigiocatore.

Tra i principali miglioramenti introdotti con questo update ci sono dei fix per diverse animazioni, spesso non sincronizzate con i movimenti del nostro personaggio e con l’audio di gioco; è stato sistemato inoltre un bug che non ci permetteva di vedere la nostra arma in alcune fasi di gioco. In aggiunta a questi e altri fix generali ci sono state anche delle piccole implementazioni a livello grafico, che mirano a riparare alcuni effetti luminosi riprodotti in modo non corretto su console.

Sono state modificate anche alcune meccaniche della campagna, tra cui l’IA, i cui tempi di reazione sono stati notevolmente migliorati. Altre modifiche minori riguardano la modalità multigiocatore.

Ecco il changelog ufficiale della nuova patch.

Generale

  • Added additional safeguards to better protect save data.
  • Resolved an issue where a player’s level could sometimes appear incorrect when backing out of a party.
  • Addressed several scenarios under which players could spawn without a weapon.
  • Changes to better prevent audio from sometimes cutting out during end of mission cinematics.
  • Fixed issue where Xeno death animation was not properly calculating momentum of the killing blow.
  • Smart Gun animation now properly tracks targets.
  • Addressed some instances where Xenos would display erratic animations.
  • Increased light radius for player’s shoulder lamp.
  • Adjusted aim assist to better reflect player input.
  • Miscellaneous bug fixes.

Campaign

  • Tweaked enemy and friendly AI to be more aggressive and responsive.
  • Modified campaign difficulty to account for improved AI responsiveness.
  • Improved enemy collision detection regarding doors and Power Loader.
  • Players will no longer bleed out immediately when downed in a Power Loader.

Versus

  • Increased duration of Lurker Pounce Challenge “Cat-Like Reflexes” from 10 to 20 seconds.
  • Fixed issue where certain multiplayer challenges would not unlock properly for all characters.
  • Crusher pick-ups now correctly appear as highlighted for clients.

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